رفتن به محتوای اصلی
x

( واحد فناوری اطلاعات IT )

       

 

                                                                                            2

           آقای مهندس محمد علی امین زاهد                                                                 آقای مهندس اسماعیل امامدادی طارمی 

                   کارشناس فناوری اطلاعات                                                                        کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر نرم افزار

                                                                                                                                        کارشناس رایانه

 

   (  وظایف واحد فناوری اطلاعات IT  )

     الف - حوزه نرم افزار

  • مطالعه، طراحی و پیاده سازی نرم افزار های کاربردی
  •  نصب، راه اندازی و آمــــــوزش نرم افزارهای کاربردی تدوین شده
  •  نصب، راه اندازی و آموزش کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده
  •  شناسایی و تشخیص نیازهای نرم افزاری حوزه از طریق مطالعه سیستماتیک و مستمر و تهیه و تدوین گزارشهای تحلیلی همراه با ارائه راه حلهای اجرایی
  •  ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری و رفع اشکال و به روز رسانی برنامه های نرم افزاری در دست اجرا
  •  نظارت بر طراحی و اجرای نرم افزار های طرا حی شده و همکاری با طراحان طرف قرارداد به منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح مفاد قراردادهای منعقده
  •  نظارت، ارزشیابی و کنترل پروژه های طراحی نظامهای رایانه ای که توسط پیمانکار به انجام می رسد
  •  بررسی نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و ارائه نظارت مشورتی برای خرید یا سفارش خرید آنها
  •  تهیه و حفظ و نگهداری مستندات نرم افزارهای طراحی یا خریداری شده به منظور مراقبت و پشتیبانی بهتر از سیستمهای در دست اجراء
  •  تهیه تدوین و اجرای برنامه های آموزشی برای مدیران، کارشناسان و عموم کاربران جهت استفاده بهتر و موثرتر از نظام رایانه ای
  •  نظارت بر پشتیبان گیری دوره ای از داده های مهم مربوط به نرم افزارها
  •  فراهم سازی بستر استفاده از منابع نرم افزاری شبکه ازقبیل نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد درخواست کاربران با درنظرگرفتن نیاز واقعی آنها جهت جلوگیری ازترافیک نرم افزاری در هر سیستم (قراردادن پکیج نرم افزارها در سرور)
  •  نیازسنجی نرم افزارهای تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مدیریت فناوری و ارائه مشاوره های لازم دراین خصوص به مرکز در جهت تهیه ، آماده سازی و ارتقاء نرم افزارهای مورد نیاز
  •  ارتباط مستمر با شرکتهای طرف قرارداد واحد و رفع اشکالات و نیازهای کاربران
  •  ارائه مشاوره برای استفاده بهینه از نرم افزارها
  •  رفع آلودگیهای ویروسی بوجود آمده در کامپیوترهای اداری

 

ب – حوزه شبکه

  •  ارائه راهکار های نوین جهت ارتقاء شبکه
  •  ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری برنامه های نرم افزاری در دست اجراء
  •  راه اندازی سرور های مور نیاز واحد
  •  پشتیبانی شامل رفع مشکلات احتمالی سرور و تهیه نسخ پشتیبان
  •  ارتقا سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران
  •  اقدام درجهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا به نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای موجود.
  •  برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه بیمارستان طبق فرآیندهای موجود
  •  حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها

 

ج - حوزه سخت افزار

  •  بررسی نیازهای سخت افزاری مورد نیاز واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیازها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها
  •  نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده
  •  ارائه خدمات پشتیبانی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسایل سخت افزاری به طور مستقیم از خدمات متمرکز و یاخدمات فنی خارج از بیمارستان
  •  تهیه، نصب و پشتیبانی کلیه تجهیزات فعال و غیر فعال
  •  طراحی و تدوین گردش کار واحد جهت جلوگیری از اتلاف وقت نیرو ها
  •  تهیه بر چسب و شناسنامه فنی سخت افزار جهت کلیه سیستم ها و تشکیل پرونده جهت دسترسی سریع
  •  سرویس دوره ای سخت افزار حوزه طبق فرآیند مربوطه
  •  رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها

 د – قراردادها

  •  مشارکت در تهیه و تدوین قراردادهای موجود در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات
  •  نظارت بر اجرای صحیح مفاد قراردادها

 

 ه- وب سایت بیمارستان

  •  طراحی وب سایت برای تمام بخشهای حوزه با در نظر داشتن استانداردهای تعریف شده از سوی مدیریت فناوری
  •  بروزرسانی صفحات وب سایت
  •  قراردادن اخبار مرتبط با حوزه کاری مربوطه و مورد نیاز عموم درسایت
  •  طراحی فرمها و گنجاندن آن در سایت در جهت کاهش مراجعات مستقیم ارباب رجوع به محل و حرکت در جهت تکریم ارباب رجوع
  •  نظارت و کنترل محتوای صفحات با رعایت سلسله مراتب اداری در مطالب ارائه شده برای Website

 

 و- آموزش

  •  مشارکت در برگزاری برنامه های آموزشی مدیریت IT
  •  شرکت فعال در برنامه های آموزشی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه
  •  آموزش موردی کاربران و تهیه جزوات آموزشی مورد نیاز
  •  ارائه آموزشهای مورد نیاز کاربران از طریق وب سایت واحد

 

 ز- امور ستادی

  •  انتقال تصمیمات مدیریت فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه
  • ا نتقال نظرات و نیازها ( حسب عملکرد حوزه مربوطه ) به مدیریت فناوری اطلاعات
  •  شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم
  •  پاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر
  •  ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
  •  پایش و ارزشیابی منظم از تمام فعالیتهای مرتبط با IT

 

ح- شرح وظایف کارشناسان فناوری اطلاعات یک بیمارستان در ارتباط با نرم افزارسراسری بیمارستانها 

  •  آموزش موردی به پرسنل در بخشها و واحدها .
  •  ارتباط بین بیمارستان و تیم نرم افزار در مورد خواسته ها و نیازهای مجموعه.
  •  اعلام گزارش خرابی و نقص به شرکت پشتیبان و پی گیری رفع آن از طریق مدیر پشتیبانی شرکت.
  •  نیاز سنجی سخت افزار مورد نیاز و پی گیری آن.
  •  تهیه پشتیبان از بانکهای اطلاعاتی نرم افزار HIS.