آقای مهندس محمد علی امین زاهد آقای مهندس اسماعیل امامدادی طارمی
کارشناس فناوری اطلاعات کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر نرم افزار
کارشناس رایانه
( وظایف واحد فناوری اطلاعات IT )
الف - حوزه نرم افزار
- مطالعه، طراحی و پیاده سازی نرم افزار های کاربردی
- نصب، راه اندازی و آمــــــوزش نرم افزارهای کاربردی تدوین شده
- نصب، راه اندازی و آموزش کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده
- شناسایی و تشخیص نیازهای نرم افزاری حوزه از طریق مطالعه سیستماتیک و مستمر و تهیه و تدوین گزارشهای تحلیلی همراه با ارائه راه حلهای اجرایی
- ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری و رفع اشکال و به روز رسانی برنامه های نرم افزاری در دست اجرا
- نظارت بر طراحی و اجرای نرم افزار های طرا حی شده و همکاری با طراحان طرف قرارداد به منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح مفاد قراردادهای منعقده
- نظارت، ارزشیابی و کنترل پروژه های طراحی نظامهای رایانه ای که توسط پیمانکار به انجام می رسد
- بررسی نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و ارائه نظارت مشورتی برای خرید یا سفارش خرید آنها
- تهیه و حفظ و نگهداری مستندات نرم افزارهای طراحی یا خریداری شده به منظور مراقبت و پشتیبانی بهتر از سیستمهای در دست اجراء
- تهیه تدوین و اجرای برنامه های آموزشی برای مدیران، کارشناسان و عموم کاربران جهت استفاده بهتر و موثرتر از نظام رایانه ای
- نظارت بر پشتیبان گیری دوره ای از داده های مهم مربوط به نرم افزارها
- فراهم سازی بستر استفاده از منابع نرم افزاری شبکه ازقبیل نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد درخواست کاربران با درنظرگرفتن نیاز واقعی آنها جهت جلوگیری ازترافیک نرم افزاری در هر سیستم (قراردادن پکیج نرم افزارها در سرور)
- نیازسنجی نرم افزارهای تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مدیریت فناوری و ارائه مشاوره های لازم دراین خصوص به مرکز در جهت تهیه ، آماده سازی و ارتقاء نرم افزارهای مورد نیاز
- ارتباط مستمر با شرکتهای طرف قرارداد واحد و رفع اشکالات و نیازهای کاربران
- ارائه مشاوره برای استفاده بهینه از نرم افزارها
- رفع آلودگیهای ویروسی بوجود آمده در کامپیوترهای اداری
ب – حوزه شبکه
- ارائه راهکار های نوین جهت ارتقاء شبکه
- ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری برنامه های نرم افزاری در دست اجراء
- راه اندازی سرور های مور نیاز واحد
- پشتیبانی شامل رفع مشکلات احتمالی سرور و تهیه نسخ پشتیبان
- ارتقا سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران
- اقدام درجهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا به نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای موجود.
- برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه بیمارستان طبق فرآیندهای موجود
- حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
ج - حوزه سخت افزار
- بررسی نیازهای سخت افزاری مورد نیاز واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیازها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها
- نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده
- ارائه خدمات پشتیبانی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسایل سخت افزاری به طور مستقیم از خدمات متمرکز و یاخدمات فنی خارج از بیمارستان
- تهیه، نصب و پشتیبانی کلیه تجهیزات فعال و غیر فعال
- طراحی و تدوین گردش کار واحد جهت جلوگیری از اتلاف وقت نیرو ها
- تهیه بر چسب و شناسنامه فنی سخت افزار جهت کلیه سیستم ها و تشکیل پرونده جهت دسترسی سریع
- سرویس دوره ای سخت افزار حوزه طبق فرآیند مربوطه
- رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها
د – قراردادها
- مشارکت در تهیه و تدوین قراردادهای موجود در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات
- نظارت بر اجرای صحیح مفاد قراردادها
ه- وب سایت بیمارستان
- طراحی وب سایت برای تمام بخشهای حوزه با در نظر داشتن استانداردهای تعریف شده از سوی مدیریت فناوری
- بروزرسانی صفحات وب سایت
- قراردادن اخبار مرتبط با حوزه کاری مربوطه و مورد نیاز عموم درسایت
- طراحی فرمها و گنجاندن آن در سایت در جهت کاهش مراجعات مستقیم ارباب رجوع به محل و حرکت در جهت تکریم ارباب رجوع
- نظارت و کنترل محتوای صفحات با رعایت سلسله مراتب اداری در مطالب ارائه شده برای Website
و- آموزش
- مشارکت در برگزاری برنامه های آموزشی مدیریت IT
- شرکت فعال در برنامه های آموزشی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه
- آموزش موردی کاربران و تهیه جزوات آموزشی مورد نیاز
- ارائه آموزشهای مورد نیاز کاربران از طریق وب سایت واحد
ز- امور ستادی
- انتقال تصمیمات مدیریت فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه
- ا نتقال نظرات و نیازها ( حسب عملکرد حوزه مربوطه ) به مدیریت فناوری اطلاعات
- شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم
- پاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر
- ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
- پایش و ارزشیابی منظم از تمام فعالیتهای مرتبط با IT
ح- شرح وظایف کارشناسان فناوری اطلاعات یک بیمارستان در ارتباط با نرم افزارسراسری بیمارستانها
- آموزش موردی به پرسنل در بخشها و واحدها .
- ارتباط بین بیمارستان و تیم نرم افزار در مورد خواسته ها و نیازهای مجموعه.
- اعلام گزارش خرابی و نقص به شرکت پشتیبان و پی گیری رفع آن از طریق مدیر پشتیبانی شرکت.
- نیاز سنجی سخت افزار مورد نیاز و پی گیری آن.
- تهیه پشتیبان از بانکهای اطلاعاتی نرم افزار HIS.