رفتن به محتوای اصلی
x
  • ((مدیریت زمان چیست؟ ))
    مدیریت زمان فرآیند برنامه ریزی و کنترل میزان زمان برای صرف فعالیت‌های خاص در روز، هفته، ماه و سال است. مدیریت زمان اصولی و درست، به فرد این امکان را می‌دهد که در مدت زمان کوتاه‌تری کارهای بیشتری انجام دهد، استرس را کاهش دهد و خب در نهایت موفقیت شغلی را تجربه کند.
  • هفته سلامت
    فته سلامت 1403 (یکم تا هفتم اردیبهشت ماه) با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» برگزار می شود. به گزارش وبدا، بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز شمار هفته سلامت 1403 به شرح زیر است: شنبه: سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی یکشنبه: سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی دوشنبه: سلامت خانواده و سلامت زمین سه شنبه: سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی چهارشنبه: سلامت خانواده و فرهنگ سلامت پنج شنبه: سلامت خانواده و جوانی جمعیت جمعه: سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی از جمله اهداف شعار هفته سلامت امسال می توان به موضوعات ذیل اشاره کرد: 1- حمایت طلبی و پررنگ نمودن ضرورت دسترسی به خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه مورد نیاز برای هر فرد در هر نقطه از کشور که قرار داشته باشد 2- توجه به برابری در سلامت و حرکت به سمت رفع ناعدالتی های احتمالی در دریافت خدمات و پیامدهای سلامت به ویژه در گروه های آسیب پذیر یا حاشیه نشین با تکیه بر نقش بنیادین مردم در خلق، تامین و حفظ سلامت همگانی 3- تقویت بهداشت و تاب آورتر سازی نظام سلامت جهت آمادگی روبرو شدن با تهدیدات احتمالی سلامت با ابعاد و مشخصات ناشناخته شایان ذکر است هفته سلامت هر ساله در بازه زمانی یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در کشور گرامی داشته و برنامه های مختلفی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور اجرایی می شود.
  • عفونت چشم | علائم، درمان و پیشگیری
    علائم عفونت چشم عفونت چشم ممکن است با علائم مختلفی همراه باشد. برخی از شایع‌ترین علائم عفونت چشم عبارتند از: قرمزی: چشم‌ها قرمز و التهابی می‌شوند که معمولاً ناحیه سفید چشم را درگیر می‌کند. سوزش و خارش: چشم‌ها اغلب دچار سوزش می‌شوند و ممکن است احساس خارش کنید. ترشحات: عفونت می‌تواند به ترشحات چشمی مانند ترشحات آبی یا چسبناک منجر شود. درد: درد و عدم راحتی در چشم معمولاً همراه با عفونت ایجاد می‌شود. آبریزش چشم: ممکن است چشم شروع به آبریزش کند به حدی که دچار مشکل در بینایی شوید. حساسیت به نور: در برخی موارد، افراد با عفونت چشمی نسبت به نور حساس می‌شوند و نور مستقیم به چشم‌ها باعث عدم بینایی خواهد شد. کاهش دید: در موارد شدیدتر، عفونت ممکن است منجر به کاهش دید شود.
  • بهترین راهکار برای تغذیه سالم در زندگی روزمره
    1. به طور منظم آب بنوشید؛
    2. مصرف شکر و قند را محدود کنید؛
    3. مصرف چربی‌های اشباع شده را کاهش دهید؛
    4. غذاهای متنوع مصرف کنید تا مواد مغذی کافی را دریافت نمایید؛
    5. کمتر از ۵ گرم نمک (معادل یک قاشق چایخوری) در روز، مصرف کنید؛
    6. میوه و سبزیجات فراوان بخورید؛ (حداقل ۴۰۰ گرم، یعنی پنج واحد در روز
  • ( روزهای ملاقات بیماران بستری )
    به اطلاع می رساند روزهای ملاقات بیماران بستری { دوشنبه– چهارشنبه - جمعه } از ساعت 15 الی 16 می باشد.
  • انجام سونوگرافی
    سونوگرافی در مرکز روزهای یکشنبه و سه شنبه توسط آقای دکتر پهلوان صباغ انجام می شود.